title

KeNgKaWaN

Translate

Friday, January 9, 2009

Diari Hatiku 3








9 Januari 2008
Jumaat

Aku kembali menulis lagi untuk kali ini...setelah 2 hari aku tak dapat online dan update dis blog...
minggu ni kesihatan aku tak berapa baik...di sini aku catatkn rentetan kisah awal taun 09 nie

Rabu 31/12/08
Malam New Year
Selamat Tahun Baru 2009...
Dis year 1st time aku celebrate new year..n da most important thing is..aku celebrate ngn apis...wlpn mlm tuh pun actualy aky da tak sht..badan aku panas..tp ble apis ader...aper la sgt demam..kalo nk mati aku sanggup gagahkn jugak..anyway..aku hope dis year byk yg dapat aku capai..impian n cita2 aku...apedie?tu rahsia ler....

Khamis 1/01/09
Aku,apis n my osmate..including zack g picnic kt PD..enjoy tul time tuh..walaupun mse otw g pd..ujan...we ol igt PD pun ujan..upenyer tak..mmg happy lar...terutamenyer zack..hehe...sbb mse tu we ol da late sbb zack la..ader hal lak last minute..mem die da bising2 da...saper lagi kalo bukan beloved wife si zack..'nurul'..ahaks...lawak tul la dis kapel..(sebelah ni pic gugurlz ngn zack..huhu)
dah sampai sane..da setting place...si zack n apis tak nyempat2..trus nk mandi..we ol geng gurl ni...makan dulu..huhu...mase tu air pasang dah...masa tu aku tgk apis bukan main ske lagi..yela...b4 ni kalo die g ngn aku..aku larang die g ketengah laut..air dalam..aku takut la anythg happen lak kt die..wlpn aku tau die pandai berenang...tp aku riso sbb aku yg tak pandai berenang..die main kt tengah ..aku tgk jer kt tepi...ni tak adil...hikz
aku biala si apis n zack berendam tengah2 laut tuh...aku tgk apis suke tul die..berenang la..terapung la..kuak lentang lah..kuak tunggang langgang lah...hish..jelez nyer..aku cakap jgn men jauh2 kt tmpt dalam2 pun dah tak dengar...ada zack mule la ckp aku pun tak laku..sbb ader geng...hehe..apiz2..so noty..but i still luv u..
pas mkn aku n gugurlz geng pun g r mandi...hehe...muler2 posing2 la dulu kt tepi pantai..biase la..aku n da geng...ngan kamere...maner ley di pisahkn...tp pic nyer lum load lg..nt la aku load...
then..ktorang pun rendam2 kn la badan dlm air tuh..dalam gak air laut..ombak pun ley tahan kuat nyer..aku ngn nurul 2x5 jer bab2 berenang nih....amatur la katekn..si nurul da jerit2 da ble zack bwk die ketengh..ala..bukan tengah maner pun..tp tu pun da ckup dalam da tuh die nyer panic..hikz...
tu aku tak kisah ..yg aku kisah kn...tau tak?aku hampir2 jer lemas...kne pukul ombak....ni mmg aku nk salahkn si apis..jnji nk jge aku...tp sebab die men jauh2..da die tak pasan aku nk lemas kne pukul ombak..kalo aku tak bpaut kt adik nurul..tak tau la nk ckp..takut gler aku mse tuh..aku ni da la tak pandai berenang..tibe2 kaki ni tak rase tanah pun...huh..mau terkial2 kaki aku cri tapak nk jejak dalam laut tuh..
yg paling klakar...aku tak pasan aku ley nangis mase tuh..yela...aku rase sampai ke tekak da air laut ni masuk kt idung aku..uwaaa..aku takut sgt mse tuh...time tu baru la apis dtg pujuk aku..sapu air mate aku..n lap bis hingus aku...mcm anak2 kecil jer apiz lyn aku..sajer jer..aku nk manje2..biakn..saper suh die tgl aku kt tgh laut sowg2..hehe..sian apis..aper ke malang la bwk gurl tak reti brenang...
pas insiden tu apiz da tak g jauh da..die men dekat2 ngan aku...then apiz aja aku apungkn diri..hehe..aja berenang tak reti2..tp apiz garang..marah2...tp ble aku ckp npe mrh..die ckp tu bkn mrh..nk blaja kne la siyes..huh...tak ske tau..org ckp nada kasa...tp pas tu apiz senyum..gelak2 tgk gaye aku blaja apungkn diri..hikz..pening die nk layan karenah aku...
malam ktorg gerak lik seremban..b4 tuh singgh minum kt kedai mkn kt S2....memule tuh sesat..tggu zack n nurul kt kedai mkn len..sebab plan tak clear..then sampai kedai mkn tuh..syok lak citer action muvie..trus layan citer tuh smpi abis....
balik...very tired..trus tido....

Sabtu 3/01/09
Mlm ni aku g kinik ngn apis...aku demam, batuk..n alergik..apiz gelakkn aku..die kater terlebih minum air laut dat y bdn gatal2..ceh..perli aku la tuh...lgpn nurul pun tak sihat pas lik PD ritu...

Ahad 4/01/09
Boring lak dok umh..osmate sume kua..g dating n soping..memandangkn badan aku pun da rase sht sket..aku ajak apiz g lepak cty park S2..sajer rindu nk jalan2 kt sne..actualy rindu kt apiz sgt2...hehe..tu alasan jer..so...kami spent time kt sner...apiz amek aku kt umh..aku drive..apiz suh aku blja drive sendri..yela sbb salu kua die jer drive..

Isnin 5/01/09
Arini aku tak g keje aku amek emergency leave..aku demam lik..n sakit perut...aku gaduh ngn apiz..so aku tak bgth yg aku tak g kje..tp sbb aku teruk sgt..nurul bgth apiz yg aku EL..erm...so lunch..apis datang anta mknan...baik nyer....sian kt die..aku mrh2 pun still wt baik ngan aku..tp aku mrh n majuk pun sbb die yg mulekan dulu..sje cri pasal...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...