title

KeNgKaWaN

Translate

Sunday, January 25, 2009

diari hatiku 8

sabtu
25.01.2009

bateri laptop nak abih da nih...so aku kne taip selaju nyer..hikz..ni aku ader kt dataran senawng..ngan apiz..ngan adik aku...hehe...cari wireless...berpusing2 1 seremban....kt dataran mps ader..tp low...last kt cni..dataran senawang...dpt gak surf tenet....
erm....ni apiz ader kt sebelah nih...hikz.....i luv u hafiz....ha...ni die majuk lak..tak dpt tgk frenster aku..nk tgk private pic...huh..aku bkn taknk bg..tp ader ler sbb nyer...kang die tgk..die gak skt ati...mcm la aku tak knl pangai die tuh..nt mule la ungkit sal pic2 tuh nt....lgpn aku nk padam folder private picture tuh...tanak simpan dh...

cite sal pg td..actualy aku jnji nk tlg apiz kemas umh die pg td....so pg2 lagi aku da siap2 kemas umh aku...n g pasa bli sayo n lauk utk msk ...sbb konon nk msk tgl adik aku ngn kwn adik kt umh sblm aku g kua tlg apiz..sian nt diorg lapa...last..ntah maner silapnyer...si apiz tuh majuk lak ...
so..sampai ke petang la aku duk kt umh jer..baring2..tido2....yelaa...plan tak jadik...pastu apiz msg ckp die nk g majlis tunang kwn die..then die nk g opis...erm...tak per la....so mlm aku mtk die bwk aku g cri wireless..nk update frenster.da lamer tak ley bukak frenster kt opis...da kne blok..uptm la nih..block...



Jumaat
23.01.2009

Akhirya hari yg kami tggu dtg gak…arini aku nk g segamat ngn apiz…dpt la kami spent time seharian bsame..tp semalam kami gaduh…so apiz ckp die tak jd nk teman aku g segamat amek adik aku…pg2 aku da bgun siap2…yela..da apiz kate taknk follow terpakse la aku kua awl…tp..pg tuh apiz msg..tnye da gerak lum..die ckp tggu nt die dtg umh aku..kte g sme2….hikz…alhamdulilah….kalo tak naye aku..tak penah di buat g segamat drive sendiri..

Pas apiz sampi umh…kami gerak ke segamat,,,aku drive…then apis suggest kami singgh rembau…tgk pokok yg terukir name kami…tu la destinasi bermulenyer kisah cinta kami….sampai rembau kami singgh bli sarapan nasi lemak…then kami mkn di sungai tuh…

Kami duk kt batu ditengah2 sungai tuh….n mkn sarapan yg dibeli td….sayu jer hati tgk pokok tuh masik kukuh tersergam indah terukir name kami…semua kenangan pertama cinta kami tu masih segar dlm ingtan aku…aku msih igt jari hafiz hampir luke ngn kesan pisau mse die ukir name kami…

Lepas mkn…kami sambung semule perjalanan ke segamat….tp kali ni..hafiz drive….sepanjang perjalann tuh..kami da mule hapy…hafiz gengam tangan aku…aku bersandar kt bahu hafiz…sesekali hafiz cium dahi aku…indahnyer aku rase…disyangi..aku lak..jap2 aku cium tgn die yg masih gengam jemari aku…pdhl mse muler2 tuh kami dingin sbb terbawak2 hal yg gaduh mlm td…aku sbnrye nk tergelak pun ader mse gaduh ngn apiz..ala..aku tau die tau aku marah bkn btul2 pun..cme aku kck ati jer..tp aku tau..jauh di hati kecilku..hafiz faham perasaan aku…aku juge begitu..kami salu katekn yg ht kami sama..die n aku same2 merasakan ‘sesuatu’..

Tibe hafiz bgth yg die nk tunjuk kn aku koalm air panas….kt area ctu gak…sampai…hafiz tunjukkn aku kolam air panas semulajadi tuh….aku try rendamkn kaki dlm air tuh…huh..panas…tp seseap rase la..tak la panas smpi mlecur..aku mule ske lak..jap2 aku rendamkn kaki aku..then tarik kua cepat2 kaki…hehe..panas…senyum jer hafiz tgk keletah aku..apiz bgth yg die dlu salu dtg kt cni ngn kwn2 die…kdg smpi mlm…wah…best nyer..rase tenang jer dapat terapi air panas nih..rase mcm nt nk dtg lg…


Perjalanan diteruskn….dlm kete mcm2 la kami sembangkan…sampai tergelak2…hikz
.lg pn ader jd insiden yg tul2 wt aku ngn apiz pecah perut nk gelak…(secret)…..sampai kt uitm segamat…amek adik aku ngn kwn die…so..kami balik ke seremban…b4 balik kami singgah bank kt pekan segamat….

Happening gler mse otw lik…gelak jer….mcm2 kami sembangkn….hafiz pun kan main lagi siap ley drop2 aku lak ngn adik aku….hikz..rindunya saat tuh…kami da lapa…tp singgah kedai mkn summer da takder lauk…so aku rase mcm nk singgah mcd…tp memandang kn budak2 ni dok boikot mcd..so aku pun pure2 la boikot gak…gelak hafiz dgr..sbb die tau sgt pangai aku..sik2 nk mkn mcd..kate hafiz ni mknn org kaye2..nt cepat skt..hikz…

So kami decided mkn kfc….kt temiang…kt kfc pun gelak2 jer..mcm2 citer dbualkan
Pas mkn trus lik..apiz pun lik..aku say thanks kt apiz…mlm kami just bls2 msg…penat…bermula la rindu aku pada hafiz lg…da seharian pun tak puas rasenyer….

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...