title

KeNgKaWaN

Translate

Wednesday, April 21, 2010

..saya suka baby....


ni antara bayi malang yang dilahirkan oleh insan yang bute tentang perikemanusianan..org yg jahil tentang betapa bernilainya nyawa seseorang insan...

melihat gambar tanpa ada bait2 cerita sudah mampu wtkn hati kecil nih menangis...titisan airmata darah sekali pun takkn dapat mengembalikan tangisan pada tubuh kecil bayi yang tak berdosa ini...

tadi baru bace tentang kes buang bayi..kes bayi mati...sedih sgt....aku ni mmg jenis ske budak2..apiz pun same...kalo leh ktorg nk ramai ank..bia meriah umah..t da tue..sekurang2 nyer ader la yg leh jage..

aku tak fhm mane letaknyer perasaan kasih sayang dlm diri manusia pai tergamak buang..bunuh...dera anak2 yg tak berdosa.....

penah mse lum kawin dlu..aku ngn apiz pai ter pk nk amik ank angkat kalo rezeki kami murah....bler da ader ank sendiri pun still terpk..tp tgk kemampuan dulu..aku memg syg kt kanak2....tak ley gmberkan perasaan bler ader ank sendiri nih...pai tak sabar nk bg danish adik..sedangkan jaitan operet pun tak bpe elok lagi...bukan bersalin tak sakit...tp dek kerana kasih kn ank2..aku sanggup lalui sumer tuh....
ibubapa yang buang dan bunuh bayi ini sebenarnya rugi sbb tak dapat merasa kebahagian memangku ank dari darah daging sendiri..mendengar tangisan ank yg baru lahir seperti dunia ni milik kita...terhenti tiap saat yang berdetik..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...