title

KeNgKaWaN

Translate

Wednesday, August 11, 2010

~pengakhiran sebuah penipuan~

setelah setahun lebih berlalu..kini aku putuskn utk menulis sesuatu yg selama ini aku rahsia kn sendiri......
sesungguhnya aku telah belajar dari pengalaman...sebuah penipuan yg memakan diri....

pertama sekali aku ingin memohon maaf kepada 'sesiapa' yg terlibat dalam kisah ini....

sue hanya wt aper yg sue fikirkn baik pd masa itu....sue akui sue terlalu ikutkn keadaan dan persekitaran..
yg boleh mempengaruhi aku dlm membuat keputusan...

pd en broe..cinta hati sue...sue da berterus terang hakikat sebenarnya yg terjadi....dan kerana sikapnya yg terbuka maka tergeraklah ht sue utk membuka pekung di dada...mungkin selama nih..pada mata org lain...npk en broe bersalah....ley membibitkn lagi rasa kebenciaan pada en broe...tp yg pasti en broe tidak bersalah...

hal ni terjadi lepas sue dan broe g pangkor tahun lepas..mse tu we ol still fwen2 n byk hal yg terjadi sebelum tuh...dan su nekad utk berpisah dgn en broe....

mmg tanpa en broe sue lemah....lemah...tp bler bersama broe dan segala kesakitan yg diberikan... pengkhiantan..penipuan..semua tuh terubat bler tgk n btentang mata dgn en broe...

timbul rasa pelik dlm diri dan juga org sekeliling....
mse dipangkor broe suh pegang wallet die...nk dijadikn cerita sue terjmpe sesuatu yg boleh menimbulkn syk yg broe telah knekn 'ilmu guna2 pd sue...mmg ht berdebar2 tp naluri sue mgatekn tidak...mmg sue yakin rasa lemah dan pemaaf tuh hadir bler dgn broe sbb rasa cinta yg amat mendalam dlm ht nih buat broe...

bukan niat utk menyalah kn sesiapa cuma kebenaran yg sue akui bukan semua suka hubungn sue ngn broe...terutama housemate sue..mmg hak masing2 utk suke atau benci pada seseorang..tp....

manusia berhak berubah dan diberi peluang....

berbalik pada penipuan tuh...sue terima pelawaan 'seseorg' utk pegi berubat klo2 tul sue kne buatan broe..pelawaan itu pula mendapat sokongn pihak2 yg juga terlibat..hehe..lawakkn?klo imbas2 semula...nape la sue ley pk sejauh tuh...tp ini lah dipanggil ikhtiar..tul tak?ner tau kot2 yer terkene..hehe..lgpn tangkap tacing giler ngn broe pai pengsan2 time putus bcinta..hehehe..ner la org sekeliling tak syak2...

dipendekkn cerita...
setelah berjumpa seorang ustaz yg mgubati pesakit2 di sebuah tempt berubat yg terkenal di sekitar bangi...
selepas melakukn terapi perubatan..(ala2 membaca sesuatu kumat kamit..then sue menagis2)...pelik gak cmner ley ngs..hehe...then ustaz tuh ckp..lepaskn jer klo nk ngs..ngs jer...)
ustaz tuh ckp takder pape...sue jadi cmtuh sbb sue sgt2 sygkn hafiz..iaitu en broe..maka ustaz tuh suggestkn suh sue kahwin ngn broe klo tul sue sygkn broe...n ustaz tuh ckp...dari pengamatan dia (setelah minta nama penuh hafiz)...katanya hafiz benar2 cintakan sue..

.then ustaz tuh ckp..sue budak baik..(hihi..ni lg satu ayat yg wt kn sue terharu...erk...mmg i baik pon...huhu)...pergh...mcm tak bley nk pcaye jer ustaz ckp cmtuh...kui3

pas berubat tuh...
sue puas ht n su mmg yakin ape yg jadi sbb ht sue yg cintakn broe..bukan di manderem2...
tp memandangkn org yg sekeliling sue mmg tak ske ngn broe...then dorang gak yg bawak sue berubat..
ntah mane bahlol nyer sue...sue ley ckp kt dorang
yg betul broe gune2kn sue...mybe jugak utk memberi sokongn pada dorang2 tuh..bg dorang lebih yakin dgn telahan dorang selama nih..
biler dorang tnyer...otometik sue ckp tul..kne melalui asap rokok..hehehe...(sedang gelak sbb pkkn pangai sue mcm budak2..men tipu2)

pas sue ckp mcm tuh..maka lebih byk la spekulasi yg timbul...dorang bajet telahan dorang benar...n broe tuh jaat org nyer..hehehe..

sian broe..mybe rasa sakit ht sue pada penipuan broe wtkn sue bcakap tanpa bfikir kesan jgke panjang...

telah tertulis..cinta kami berakhir ke jinjg pelamin...sue redha sbb sue tahu kebenaran sebenar....yg broe cintakn sue...masakan sue nk kawin ngn broe kalo sue tahu sue kne manderem?baik sue batalkn n pegi berubat...

hakikatnyer hati broe baik...org yg tak kenal broe..pasti akan salah menilai perwatakn sebenar dier...die lelaki yg terbaik penah hadir dlm hidup sue~

hari ni...1 ramadhn...sue ingin menamatkn segala cerita penipuan yg selama nih sue diamkn...
diamkn demi melihat org yg tak ske hubungn kami rasa mereka betul dgn telahan mereka...
bdiam dgn melihat keburukan sentiasa dilemparkan kepada broe...

kepada yg telibat..sekali lagi sue mohon maaf...
maka sue berharap cerita2 tak elok pasal sue n broe silalah hentikan...sbb kita semua manusia yg tak sempurna...jgn salu melihat kelemahan dan kesalahan org lain...

broe pun dh tahu cerita nih..sebelum sue tulis disini...sue da ceritakn semuanya...ternyata en broe bukan seperti mana yg u ol jgkekn..

pengajaran dari cerita nih..sue tahu...penipuan ini penipuan yg memakan diri..sehingakn cerita2 buruk tersebar di opis mcm ada internet bergerak lak..sehinggakan mybe ada yg kate pkhwinan ini atas dasar guna2...

tp sebenarnya kami amat bahagia sekeluarga dan saling mencintai..dan sebab itulah makin ramai yg dengki dan iri hati ..kasih sayang tak pernah kurang..semoga kamu semua mendapat kebahagian juga~

~allah maha besar n maha adil.~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...