title

KeNgKaWaN

Translate

Thursday, July 23, 2009

...antara aku dan dia (rokok)...hikz



hikz...agak2nyer..kalo aku tnye apiz...antare aku n rokok...maner ey yg die pilih...?haa..cube teke...?

actualy arini aku agak tidak begitu mempunyai keje..(haha..kje blmbak tp mls nk wt...)..ok...so aku saje la memcari2 bahan utk dimuat dlm blog nih..erm...tu yg aku tulih bout dis title...
saje ske2..di samping mengasah otak aku berpikir..(setelah tiap2 ari melihat en apiz dgn penuh selerenyer menyedut kepulan2 asap yg mempunyai IPU yg tinggi itu..hikz...)...
Pagi tadi aku sarapan dgn en suami..dgn kawan en suami skali..iaitu en yap...sebelum start mkn...en suami telah menghirup asap rokok...kalo mengikut kiraan aku..tu rokok kedue sbb kt umh..en suami da isap sebatang rokok..'semasa bermenung didlm toilet'...huhu...
Aku pon tak kisah la..lgpn tgk muke en suami jer da tak pai ati nk ckp lebih2..setelah menghabis kan sekeping roti canai..en apiz skali lg telah mengeluarkan sebatang rokok..hikz..(dgn gaye yg agak ingin menyorok2..sbb tau aku mesti jeling jer per mende yg die ngh kuakn dri poket nyer itu..)ternyate..mende itu adalah sebatang rokok..huhu..maka en apiz telah menyambung menghisap rokok walaupun aku telah menarik muke yang begitu panjang..haha...(tak jalan beb aku wt muker pon)...tersengeh2 ader la en suamiku itu...namun utk tidak menyedut asap itu...tidak same sekali...
Maka setelah sampai di opis..aku pon ter pk pk.. aper ker sedap nyer okok itu sehinggekan en suami amat berselere dgn menu tersebut...kalo bkn en suami pon..sumer lelaki yg mengisap okoktu.. (pmpuan pon ader gak) ...aper ey yg menarik dan sedap nyer asap okok tuh?kot asap tu rase starbery ker..rase coklat ker..vanila ker..ice cream soda ker..ok gak..ni..saling tak tumpah bau asap..n rase asap jer..(kot la..sbb bau aku knl la..rase aku main agak jer sbb aku tak penah rase...)
Hikz..kadang kat umh pas dinner...mst en suami akn keluar mengirup udara tersebut..aku dari dlm umh ni...mst akan ckp..'laa...kalo sue tau abg nk okok gak...sue msk lauk ni boh okok..tak pyh da nk isap pas mkn..mkn jer skali ngn lauk td nih...'..en suami lak akn pure2 tak dgr..haha...(tu la yg paling geram tuh)..
Tp aku tak la salah kn 100% kt en suami atau maner2 org yg isap okok...yelah..kot aku isap okok mybe aku pon mcm diorg..tak pon lebih2 lg...(sib la aku ni pmpuan yg tak penah dkt ngn okok)..tp...aku mmg ngah pk pk n jenuh memikirkn cmner nk kurangkn en suami dgn rokok....nk jauhkn tu mybe payah kot...'sbb aku ngn okok..asenyer en suami pilih okok' (uwaa..jgn la mcm tuh...)
Baper agaknyer harge sekotak rokok yg en suami bli tuh yer..(aku ni mmg tak tau market rokok...)..sekotak tahan bpe hari yer....?erm...aper ey rase nyer kua asap berkepul2 dari idung tuh ?...(kalo aku da tercekik2 tersedak2 da..huhu..owg bakar sampah pon aku da hangin 1 badan ngn asapnyer..)....erm..en apiz ngn all those yg isap okok jer ley terjemahkn kesedapan okok tuh..aku hanyer ley pandang n trus ber pk.......
Kalo g kedai buku..popoler ker.. mph ker..aku mst g tgk buku yg cite sal okok..nk bli bg en suami bace...kalo surt tenet pon..aku ske bukak bce sal okok...mcm aku lak yg isap okok....ala...ni sumer pon sbb syg...kalo tak syg..aku tak peduli pon en suami nk wt per....tp aku tak la plak pai bergaduh sal okok nih..kdg nk tergelak pon ader..sbb aku mmg tak phm lgsg aper kelebihan okok tuh..(tu yg aku tulis thread nih...cumer pengharapan tuh mmg tiggi la nk tgk en suami benti okok...doa jer laa.moga termakbul....amin......
Kepada en suami...mari kite same2 menuju kearah' rokok sifar'...haha..adios amigos...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...