title

KeNgKaWaN

Translate

Thursday, July 23, 2009

...mungkin jiranku otaknya di kepala lutut....

arini aku nk bawak isu kejiranan lak..wah..mcm pengacare rancangn bual bicare lak...haha...
ok..straight to da point...
bukan aper...aku punyer la sakit hati ngan sikap jiran aku yg seolah2 die berjiran dengan rumah yg tidak berpenghuni.....hal ni baru jer jadi..mggu lepas....ni yg minggu lepas..yg bbulan2 lepas..aku lum citer lagi..tp kes yg samer la...'membakar sampah di kawsan umh kami..(umh sewe aku ngn apiz)
bulan lepas...(ah aku da tak igt bulan bpe)...jiran aku tuh tanpa menggunakan otak dan akal fikirannyer (kot ader laa..ahaks..)...telah membakar sampah kt kwsn umh aku....mmg la bukan dlm paga umh aku..tp kt sebelah tong sampah dpn umh aku..iaitu depan pili air umh aku...(sush lak nk elebrate....t aku load pic la..senang citer..huhu)..ok berbalik pada hal jiran aku...aku pon tak tau la...maner pergi nyer rase hormat die pada jiran ..aku kalo org tak hormat aku..aku pon mule la ilang saba...
kejadian nih jadi mse aku ngn apiz nk kua g bank in wit sewe umh...tibe2 aku npk asap berkepul2 masuk memenuhi ruang tamu umh aku...tgh tgk tb pon ley jadi kabur mcm umh terbakar...tinge aku pon sayup2 dgr org menyapu sampah kt lua umh..aku bukak pintu(mse tuh pintu umh aku mmg tak tutp ..cume bkak sket jer)..dgn berebut2 asap tuh masuk ruang tamu umh..yg masuk ikot tingkap pon same jer byk nyer..huh..aku yg da bersiap cun2 sbb pas g bank igt nk singgh JJ (tp tak igt la g jj wt per..n window ker..nk soping ntah..sbb da lme sgt) dgn rase penuh marah dan sakit hati nyer.(tp tak la aku maki jiran aku tuh..sbb aku tak reti nk maki hamun org)..aku pn angkat sume kain yg aku jemur...tanda protes..tp aku wt muke la..muke tak berkenan ngn pangai jiran aku tuh..
aku btambah hangin aku igt jiran aku yg otak nyer di kepala lutut tu phm la..ni die dgn selamba(wt muke tak brape cerdiknyer tuh)...pandang aku tanpa rase bersalah..menambah2 lagi rumput2 kering yg ader..maka api pun mule la marak mngeluarkan kepulan asap yg abih kene baju yg aku jemur..yg paling aku geram...baju yg aku jemur tu tak per lagi..sbb aku jemur kt ampaian..tp karpet yg aku jemur kt pagar betul2 kt pili air umh aku tuh...die ley wt muke selamber jer bakar sampah kt ctu..(kang aku ckp tak der otak..kurang aja sgt la plak..aku rase kepale mmg ader..cumer otak tuh jer tak tau port kt ner..port kt lutut kot)...
mulut aku da pot pet pot pet la..hikz (pompuan la katekan)..en apiz lak da tegur aku supaye tak besar2 kn..biaala..kate en apiz..'anggap jer jiran kte tu tak betul..t tak la nk mrh sgt..kalo sue layan t lagi bengang'...di pendekkn citer...aku pon amik karpet..tul2 dpn muker die..sbb mse tuh die ngh menambah2 rumput utk dibakar sambil menengok muke aku yg aku wt moncong jer..haha...tp memg tengin tul jiran aku tuh..pdhl die npk aku disaluti asap sampah die tuh....SABAR JER LAAAA
bersambung......

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...