title

KeNgKaWaN

Translate

Friday, July 10, 2009

...frust vs penjelasan...

arini baru aku berkesempatan nk luahkan aper yg terbuku kt hati aku ni... sal desas desus yang bkn2 aku dgr..start dari ari aku nikah ngn apiz..

aku ni mcm biase la ..bengang tp pendam jer...paling tggi pon aku nulih kt cni...takpon aku ngadu kt apiz aku..apiz lak...mmg tak ske aku amik pot tas per spekulasi yang aku dgr..biase la org lelaki..tak ske hal2 mcm nih..tp aku yg dgr n hadap sumer ni..panas gak tinger nih..ikutkn hati mau jer jmpe face 2 face ..kalo tak puas ht ker..nk bgosip sal aku ker..nk wt fitnah ker..ckp la dpn2..per yg tak puas ht..tak pyh nk bwk2 mulut mcm2 citer...

aku dgr dri sumber yg ley dipercayai...lgpn mmg aku yakin dan pasti dgn citer2 tuh..sbb citer tuh mmg takder org len tau melainkn osmate aku..yg kini da merangkap ex-osmate aku..aku mmg nk kn penjelasan..tp aku da tak ley la nk tgk muke diorg..bkn myampah..(aku tak ske myampah kt org..itu bkn cara aku)..aku cume frust...FRUST sbb tak sangke selame serumah n dok berkongsi kisah suke duke..(aku ni mmg lurus sket..kdg tak berahsie)...yg aku da anggp mcm adik beradik sendiri..ley lak cite mcm2 hal aku.mybe pd diorg tak der per mslh..tp pd aku tu hal peribadi aku..tak pyh la kecoh kt opis....bz body nape..

hal yang wt aku btl2 sakit hati ble aku dgr..hal umh tgge akak aku pon diorg citer..perlu ker?sape yg nk tau?sbb hal umhtgge akak aku nih..mmg takder saper yg tahu..melainkn osmate aku..dh tu..ley lak pai kt tinge aku nih..ada yang bgth yg zaid citer sal 'akak aku bercerai'...zaid tu boypren saper?so...empunye diri phm2 la yer...

kalo brani kerana benar..dtg jmpe aku ..aku mmg nk dgr penjelasan npe cite tuh pon nk jaje kt opis..tak cukup ker bler wt cite aku kawin ngn apiz terburu2..padahal aku da bgth lame da aku nk kawin ngn apiz..diorg yg tak penah nk pecayer...aku kate nk g kusus kawin pon diorg tak pecayer.aku pon mmg la ckp dlm gelak2 jer..takkn aku nk siyer lak bler bckp..kang npk sgt gatal nk belaki..lgpn hal2 mcm ni..wt nyer tak jadi kang aku gak yg malu...

diorg tak phm ker..aku da wt keputusan nk bersatu ngn apiz ..n aku amik risiko yg diorg yakin yg apiz tu....(sape yg kenal apiz akn tahu sape diri apiz...mmg cara hidup kami jauh berbeze...dat y org tak pecaye aku ley kawin ngn apiz)..lgpn diorg tak perlu la nk jage hal aku..hal diorg pon byk lagi yg kucar kacir...aku ni tak pnh la nyibuk hal diorg..malah kalo aku dgr citer bkn2 hal diorg..aku dgn rase penuh tggujwb cover citer diorg tak mo org cite bkn2..tp bler hal aku..wah wah.kecik ati aku dibuat nyer...memg aku kecik ati gler...dat y aku mls nk tegur diorg..aku tak ske la org bmuke2...biarlah nk ckp aku sombong ker..luper daratan ker..tak knang jase ker..aku da tak kisah..aku takkn maafkan sumer nih kalo diorg sendiri tak dtg mtk mf mengaib kn aku apiz n fmly (akak) aku...

aku tak penah lupe kebaikan n pertolongan diorng mase2 aku salu krisis ngn apiz dulu..malah aku ucapkan jutaan terima kasih utk sumer tuh...tp aku tak sgke lak kebaikan aku tak penah diorg igt...mybe aku tak penah berbudi kot kt diorg..ah tak per lah..aku serahkan pada ALLAH untuk menilai....tak cukup dgn tuh..aku dgr cite aku pai ke tampin..

kroni ex osmate aku lak jaje citer aku pai ke tampin..hal kawin aku gak..tak pasal2 kawn aku kt tmpin tepon btnyekn hal tuh..tkejut gler aku...mcm internet tul la osmate ak unyer geng...sume bcerite hal aku..aku ni erra fazira ker?ker aku ni jacko?femes sgt pai sumer nyibuk hal aku...dah tu kalo hal yg tul tak per gak..ni sume fitnah jer...geram tul laa..

npe aku geram?sbb dpn aku wt2 excited dtg tnye pkembangn aku(yang da smmemngye kembang sbb aku da prgnt..hikz..thanks Allah)..pastu ble dpt story dri aku..p jaje pusing2 citer kt org len...aku rase nk mcarut jer..(rase jer la..tp tak wt lg...haha)..aku tak tau la diorg pon kecik ati ker tak ngn sikap aku kt diorg...yela da tak btegur..pdhl penah 1 umh..ni silap diorg gak..kalo aku tak dgr citer sal akak aku tuh aku ley sabar lg..wlpn mse ari aku nikah mcm2 aku dgr citer kt opis pasal aku yg diorg citer..aku telan jer sbb takmo bgaduh..hm..ape la manusie nih..nikah salah..tak nikah salah...

dah tu ble aku bwk album kawin..sumer ex osmate sibuk2 nk tgk..tu paling aku geram..da la yg amik tu tak mitak permission..(bab amik pic aku mmg tak salahkn diorg pon sbb mse tu aku g toilet..tp mmg la spatutnye tggu la aku lik dlu..ni main amik jer)...tu tak kisah la..
aku g nk amik album aku tgk da bkerumun dok nengok pic aku..aku tak mrh pon sbnryer..yela..nk tgk pic kawin aper salahnyer..tp mse tuh da la ari yg same aku dgr citer akak aku diorg jaje..tu yg jadi berangin jer aku tuh...


muke aku pon aku rase mmg kurang asam tul..mmg ley wt org kecik ati..aku g rampas jer album aku tuh..da la mse tuh apiz da tggu kt lobi nk amik aku..tanpa aku sedar aku da wt org lain tersinggung yg tgk album aku tuh gak (kroni osmate aku)...tu mmg aku mtk mf sbb tak sengaje..pastu diorg ckp ex osmate aku nagis kck ati aku rampas album tuh..aku mmg tak rase bsalah pon bler aku dgr..pk kecik ati die..kck ati aku dgr hal bkn2 sal aku tuh ader diorg pk?...

erm..stakat tu jer la aku nk luahkan..bukan nk mburuk2kn sesape..tp sekadar nk citer aper yg da terbuku bbulan2 dlm ht aku nih..tp kalo per yg aku tulis nih salah..aku nk kn penjelasan..wasaalam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...