title

KeNgKaWaN

Translate

Monday, April 19, 2010

long time........da same issue

lama dah tak nulis kt blog nih..bukan takder cerita..tp terlalu bz dgn kehidupan seharian.....memikul tggunjawab sbg isteri ibu dan ank..bukan lah suatu yang mudah..apepun blog nih tak penah dilupakan..sbb kt cni la semua curahan rasa cinta dan kasih sayang antara broe n ayla tercipta..sehingga lahirkan tanda cinta kami..danish danial...

semuanaya pantas berlaku dan tak lama lagi ulangtahun perkahwinan kami yg pertama..betapa bahagia nya kehidupan aku disayangi dan dicintai oleh insan yang bernama hafiz....
biarpun perjalann cinta kami tidak lah seindah mana..sebaliknya penuh dgn linangn airmata..namun takdir telah tertulis kami diciptakan untuk bersama..saling melengkapi antara kami....

dalam kebahagian kami..tidak aku nafikan terkadang terdapat perselisihan...namun itu sekadar asam garam dlm rumahtgga yang mana lebih merapatkan kami..aku mampu tersenyum bahagia bersama hafiz...walaupun plabgai dugaan yang diterima....

dalam meniti hidup yang gembira...nape terkadang ada yang cemburu melihat aku dgn hafiz bahagia..melempar pelbagai tohmahan..sentiasa mencari salah aku dan hafiz...tak penah senang melihat kami bagaia..sedangkan kami tidak pernah mengganggu hidup org lain...kami bahagia dgn cara dan hidup kami sendiri....

aku jenis org yang sedikit emosi berbanding hafiiz..setiap kali ader cerita kurang enak drpd 'pendengki2' tuh..aku mulala ase nk marah n nk besar2kn cerita...sib la apiz salu igtkn jgn layan org yg ske menjaje cerita kami...sebaliknya wt tak tahu..n biarkan diorang penat mereka cerita....

mesti korang pk aku jahat bler cakap padan la diorg yang ngate aku tuh umo da lebih pun tak kawin2 gak..jodoh pun payah..sik nyebok hal org jer..yg lagi sorang tuh..sebok la bercinter...pun nk jge hal org...jge hal sendiri semoge panjang jodoh n cept berlaki suda la...yg da blaki lak..jge la ank ngn laki elok2...ske sgt juin bergosip hal aku pesal?..yg lum der ank lak..doa la byk2 semoga cept dpt ank..mulut tu kne jge bru la murah rezki..pai sekarang pun nape masih tak puas ht kat aku ngn apiz..aku da der hidup n fmly sendiri...nape sik nk sebut hal aku n apiz jer....jelez ker...cemburu ker..aku pon tak paham..

tuhan tuh maha adil..aku tahu aper yg diturunkn ni ujian utk aku n apiz..sememnggnye tuhan takkn menduga dgn ujian yg tidak tetggung oleh umatnya...

so..aku redha jer ngn aper yg jadi.............

2 comments:

Mr & Mrs Architect CuTe said...

HUHU.... SABAU JELAH YE....
mulut orang memang tak boleh nak ditutup....

broe_ayla said...

sbb sabar la nih syg....btahan nih..klo tak da face 2 face da....huhu..bg tomoi sebijik kt muke bru taw..kuikui

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...