title

KeNgKaWaN

Translate

Wednesday, February 11, 2009

Diari Hatiku 9

06.02.2009
Jumaat

Aku ngn apiz tak kje arini..kami abiskn mase seharian bersama2…


05.05.2009
Khamis

Aku tak keje arini…aku amek cuti kecemasan…ntahla..aku rase seluruh hati aku da hancur dan takder kt cni…aku mcm lemah nk teruskn hidup yg penuh liku nih….aku sendiri cuber utk memahami keadaan tp aku gagal..aku tak tau aper lg ujian yg bakal dtg..aku sememangnya tak kuat…dan hal yg terjadi nih wt aku longlai….mcm2 yg bermain kt fikiran aku nih,…dan walaupun kdg aku cube kosongkn kotak fikiran nih…namun keadaan masih samer…tak dapat wt aku tenang…..

Banyak yg aku tak dapat luahkn semata2 tak mahu keruhkn lagi keadaan ….aku mahu saja undur diri dan biarkan hafiz berbahagia dgn pilihan nya…namun kata nya die sygkan aku…dan menginginkn aku…aku keliru..aku tau die cintakan aku..aku napak kesungguhan nya..tp keadaan dan sejarah silam yg tak abis2 dtg….terlalu berat utk aku lalui….msg dr seseorg yg sgt menghancurkan hati aku…dan jua pengakuan dr seseorang yang semakin mengelirukan aku..sape yang harus aku percaya?..ye..cinta tu buta..tp tidak membutakan…apakah ni ujian yang aku kne lalui demi cinta kami….berbaloikah?

Lemah rasanya badan nk g keje..malah utk bangun pun aku tak mampu….namun aku gagahkan jua utk bangun…pas mandi..tanpa selera mkn (da hampir seminggu aku tak mkn)…aku bersiap n pergi ke tempat kenangan kami…aku g kat cty park…seharian aku abiskn mse kt sne…utk aper aku sendiri tak pasti…yg pasti aku rindu tmpt yg byk bg kenangn manis dlm pejalanan cinta kami….sebenarnya aku tak mampu nk drive smpi ke sana dgn fikiran yg bercelaru nih…aku kuatkn jua hati aku..lgpn aku rindu sumer knangn kami..wlpn mgkin pd hafiz tu sume kenangan yg biase…

Petang aku kembali ke rumah….tak ku sangke rupernyer permergian aku ke cty park undang gelisah kt osmate…diorg kua cri aku….kbtln hanset aku sengaje tglkn kt umh..sbb aku tak mau di gngu…nk cri ketenangan yg tak pasti dpt or tidak aku miliku…
Nk dijadikn cerita…hafiz tau yg aku tak keje aritu..n osmate bgth yg aku tak der kt umh..so apiz pun cari aku…kt city park….ternyata tekaan die tepat..mmg aku ke sane….tp apiz tak jmpe aku kt sne..mybe kjami berselisih tika aku dlm pejalnn pulang ke rumah..so apiz decided utk cri aku kt PD…sbb tu jer tmpt yg kami selalu abiskn mse bersama..dan mungkin die akan ke rembau..destinasi terakhir jika die tak ketemu aku kt PD…

Aku sampai kt umh at da same time osmate aku juga smpi….nurul citer kn sumer kt aku…aku mls nk pk…aku da pnt…pas mandi..apiz kol bgth nk jmpe aku mlm tuh…mtk aku temankan die mkn..aku meng iya kn aje…lgpn aku da tak tau nk ckp per..ht aku jadi kering dan kosong….jauh di sudut hati aku..aku masih merindui nya…

Malam apiz sampai umh….aku nek kete nyer…tak seperti biase..aku tak pgang n cium tgn die…hafiz capai tgn aku dan cium aku…’abg mtk maaf’…tu la kate2 pertama yg dilafazkan…

Aku terdiam..mencari ruang jika masih ader dlm ht nih…apiz tnye aku kemana td..aku stil tak bersuare..aku pnt..lgpn aku tak mau di tipu lagi..mlm tuh..kami gaduh….gaduh yg tul2 wt kn aku amat kecewe….aku tau apiz tersepit dlm membuat pilihan….wlpn kptsn nyer memilih aku..tp hakikatnya..die tak tergamak berlaku kejam.aku pun bkn kejam..tp aku cume nk kn kebenaran…jika aku bukan di hatinya..lepaskn dripada kita samer2 menderita…tp kami saling mencintai….

Sampai kt kedai mkn…aku tak jamah pun minuman yg apiz pesan..pejumpaan mlm tuh wt kn hbgn kami mkin keruh…so apiz anta aku lik umh…aku tak puas ht sbb maslh kami msh lum di selesaikan..so kami bertekak dpn umh aku….aku tak mau hafiz terjebak lagi..jd aku lembutkn ht aku beri die kemaafan…

So kami g lepak kt dataran seremban…Hbgn kami dingin..tp masih ley di kawal….aku ajak apiz g kt air pancut kt tgh2 dtrn..die menolak..ntah naper..aku nk g kt sne..aku nk tgk air pancur tu dari dkt…sbb aku penah berjalan kelilingi air pancur tuh smbil apiz pegang tgn ku..aku rindu detik manis tuh…
Last apiz turutkn kemahuan ku…smpi kt sner…kami jmpe ank kucing..wane putih ..comel sgt..tingt kt ‘snow white’ kami…kucing yg salu ader tika kami dating bersama( tp kucing tuh da ilang)….apiz amek ank kucing tuh dan kami nk bele samer2…sebagai ganti ‘snow white’ yg ilang tuh..

Hubungn kami jadi baik n kami berpegangan tgn semule…..kami samer2 sembangkan sal name nk diberikn ktank kucing td..sian…die kelaparan..so..kami naik kete n g blikan mknn kucing utk ‘snow whte’…memandangkn apiz lum mkn..(sbb td gaduh tak jd da nk mkn)..kami g semule kt kedai mkn..n mkn bersame2…sling suap menyuap…seperti sediakala…wlpn luke masih terasa..tp kami cube perbaiki n pertahan kn hbgn nih..sbb antara kami tak ley hidup tanpa diri masing2….malam tuh kami abis kn mse bersama….


04.02.2009
Rabu

Arini sekali lg bermacam msg yg aku terima..aku tak dapat nk face dis situation...aku sedih yang teramat…saat ni aku hanya berdoa padamu tuhan agar diberi kan aku petunjuk dan kekuatan….sejak hari kami bergaduh…hingga saat aku menulis nih..aku tak jamah pun nasi…housemate sume risaukn aku…dab rape hari aku tak lena menagis mengenangkn nape aku yg dipilih utk lalui summer nih…aper salah ku…aper hikmah nyer kejadian nih…

Hafiz tukar num telefon sejak kami ergaduh…kata nya biar die pegi jauh dari semua org n mslh yg tak abis2 nih…aku pasrah wlpn aku sendiri tak dpt hidup tanpa cintanya..malah aku tau die turut merasakan aper yg aku rasa…aku tau hati nya padaku…begitu jua cinta aku padanya….

Aku merindui hafiz….lalu aku biarkan perasaan aku terus melayani rasa rindu nih…sedangkan fikiran aku tak habis2 memikirkan hal cinta kami yg banyak halangan ni…aku seperti orang yg hilang arah..hilang haluan..namun aku cuba utk hidup tanpa dirinya…



3.02.2009
Selasa

Hari penuh kesedihan…..riak wajah ku menggambarkna perasaan ku walaupun tanpa kata….kt opis aku mula tak focus dgn kerja yang diberi..aku lemah…

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...